Fogalom | Mit is jelent? | Hol találtam? |
Pixelgrafika | Az adott fényképeket, grafikai elemeket négyzetrácsra lebontó, majd a létrejövõ képpontok színét tároló kódolás. Fényképek és összetett színû grafikák tárolására elõnyös. | forrás |
Additív színkeverés | Az additív színingerkeverés a fények és az optikai elvű színkeverés modellje. A televízió és az informatika elterjedésével egyre több felhasználó találkozik ezzel, mert a képernyő színmegjelenítése az additív elven alapul. | forrás |
RGB | Az RGB színrendszerben a színek a három alapszín a vörös (R - red), zöld (G - green), kék (B - blue) egymásra vetítésével - összeadásával - állíthatók elő, ez tulajdonképpen az additív színkeverés. | forrás |
Színmélység | A számítógépes grafikában a színmélység (bit depth vagy colour depth) az a száma, amely az egy raszter grafikus kép egy pixelében található színek számát mutatja. A színmélység számszerűsíti, hogy hány egyedi szín áll rendelkezésre egy kép színpalettáján. | forrás |
Alfa csatorna | A réteg minden képpontjának a színén kívül van egy átlátszatlanság értéke is (alfája). Mikor egy átlátszó rétegre festünk, akkor a festett pontokban növeljük az alfa értéket. Mikor radírozunk vagy törlünk, akkor csökkentjük. Ha olyan rétegből radírozunk melynek nincs alfa csatornája, akkor gyakorlatilag a háttérszínnel festünk. A kép egésze is rendelkezik alfa-csatornával. | forrás |
dpi | Dot per inch vagy pont / hüvelyk értéke. Megadja, hogy egységnyi területen - egy inchen - hány képpont kerül megjelenítésre. | forrás |
SVG | (Scalable Vector Graphics) Az SVG egy XML alapú leíró nyelv, kétdimenziós, statikus és mozgó vektorgrafikák meghatározására. Az SVG, hasonlóan a HTML-hez, a W3C által definiált nyílt szabvány. | forrás |